• Home
  • Contact
  • Login
Social Ads
  • Shop
  • Gratis downloads
  • Artikels
  • Over Sara
  • Gratis e-book
Selecteer een pagina
schrijf je in op de wachtlijst
gratis flowchart: werkt mijn campagne?
Stage
  • Home
  • Shop
  • Ebooks
  • Blog
  • Over ons
  • Contact

Socialads.be by

Forever After

Hoge Wei 37c
1930 Zaventem
+32 2 321 69 01
BE0650.831.297
happily@foreverafter.be

Volg mij op social media

SocialAds | by Forever After | @saravdv

socialads.be

Als je trefwoordtargeting wilt gebruiken, kies je Als je trefwoordtargeting wilt gebruiken, kies je zoekwoorden die gerelateerd zijn aan de advertentie die je sponsort. Bijvoorbeeld: je sponsort kinderkledij. Probeer dan te targeten op mensen die zoeken naar 'kindermode' of 'inspiratie voor kinderkleding'. Om nauwkeurig te bepalen in welke zoekopdrachten je advertentie verschijnt, kun je zoektypen voor keywords gebruiken.

Voor je enthousiast start met het instellen van keywords in je campagne, vertel ik nog graag dat je zelf de zoekresultaten waarin je advertentie verschijnt kan bepalen. 

Huh, maar hoe dan? 🤔
Door te experimenteren met verschillende zoektypen. In de afbeeldingen hierboven vind je een handig overzicht van alle zoektypen, hoe je ze instelt en wanneer je ze het best gebruikt. Maar in't kort:
🧡 Om te verschijnen in specifieke zoekopdrachten, gebruik je best 'woordgroepen' en 'exact zoeken'.
🧡 Wil je juist een bredere doelgroep bereiken? Dan gebruik je net breed zoeken.
🧡 Door uitsluitingstrefwoorden te gebruiken kan je ervoor zorgen dat je ads niet getoond worden bij een bepaalde zoekopdracht. Dit kan je instellen voor de hele advertentiegroep.

✨ Tip: als je via advertentiebeheer zoektypen instelt, dan moet je haakjes of aanhalingstekens gebruiken om het zoektype aan te geven. Gebruik je de bulkeditor, dan is dat niet nodig.
Vorige keer had ik het over de verschillende targe Vorige keer had ik het over de verschillende targeting mogelijkheden, maar er valt heel wat meer te vertellen over de verschillende opties 🙈. Deze week vuur ik dan ook een drieluik over keyword targeting op jullie af 🚀.

Here we go 🤩!

Wist je dat 40% van de klikken op Pinterest afkomstig zijn van zoekresultaten en gerelateerde Pins? Door op trefwoorden te targeten, kan je mensen bereiken die op Pinterest op zoek zijn naar specifieke ideeën. Hierdoor kan je de verkoop in je webshop boosten, verkeer naar bv. je blog of YouTube kanaal verhogen en online acties stimuleren, zoals het downloaden van een e-book. 

Maar hoe stel je dat precies in?
It's a piece of cake 🍰 Hierboven vind je een mini gids die je helpt om trefwoordtargeting toe te voegen aan je campagne. Handig? Save for later ✌️.
Woehoe, er zijn tal van mogelijkheden om je doelgr Woehoe, er zijn tal van mogelijkheden om je doelgroep te bereiken op Pinterest 🎉

Door targetingopties te gebruiken, zorg je ervoor dat je jouw meest gewaardeerde (potentiële) klanten bereikt en niet alleen de alledaagse gebruiker die jouw Pin wellicht gewoon overslaat. Zo kan je de juiste mensen op het juiste moment bereiken en creëer je impact op de marketinginspanningen van je merk.

Naast locatie, geslacht, taal en apparaat, kan je jouw campagne ook targeten op interesses, trefwoorden, bestaande doelgroepen - of een combi van de drie. Maar wat is de impact van de verschillende targeting mogelijkheden?
🧡 Interesse targeting: profiteer van Pinterest's unieke inzicht in de interesses, smaak en levensfases van de gebruikers. Met interesse targeting kan je Pinners bereiken op basis van wat ze eerder hebben opgeslagen of waarmee ze zich bezighouden. Binnen de plaatsingen, zoals zoekresultaten en verwante Pins, kan je met deze optie gebruikers bereiken wanneer ze zoeken naar relevante termen.
🧡 Keyword targeting: bereik mensen die naar een specifiek idee zoeken op Pinterest. Net zoals bij Google Ads kan je gebruikmaken van verschillende zoektypen (later meer hierover 😉) om nauwkeuriger te targeten en te optimaliseren.
🧡 Audience targeting: bereik een specifiekere groep mensen en combineer de info die je hebt over je klanten met de info die Pinterest heeft. Door te werken met audience targeting worden je Pins weergegeven in de home feed maar ook in "populair op Pinterest". Als je ze bovendien combineert met keyword targeting, worden je ads ook in de zoekresultaten weergegeven.
👋 Net zoals op andere platformen is de targetin 👋 Net zoals op andere platformen is de targeting van je advertenties op Pinterest enorm belangrijk. Het helpt je namelijk om je publiek te vinden voor je product, dienst of content. 

Daarom heb ik het deze maand over doelgroep targeting 🎯. 

Door ervoor te zorgen dat je jouw campagne richt naar mensen met interesses, zoekgedrag en demografische gegevens die bij je bedrijf passen, kan je met je advertenties impact creëren op Pinterest. Je wilt er m.a.w. voor zorgen dat jouw pins getoond worden aan de mensen die effectief op zoek zijn naar gelijkaardige oplossingen 👀.

Benieuwd naar meer? Stay tuned want volgende keer vertel ik kort welke targeting mogelijkheden er zijn ✌️
Heb je de Pinterest tag geïnstalleerd? Good! 🙌 Heb je de Pinterest tag geïnstalleerd? Good! 🙌 Dan is het ook nog belangrijk om de API voor conversies te installeren op je website. Zo krijg je een volledig overzicht van de prestaties van je campagnes. Voordeel? Je krijgt meer inzicht over wat er werkt en wat niet.

Hoe installeer je de tag?
1️⃣ Log in op je zakelijke Pinterest-account.
2️⃣ Klik in het menu bovenaan op Advertenties en kies Conversies.
3️⃣ Selecteer de pagina Conversietoegangstoken in het menu aan de linkerkant.
4️⃣ Klik op de knop Nieuw token genereren.
5️⃣ Kopieer het nieuwe toegangstoken en ga terug naar het installatieproces.
6️⃣ Installeer de API op je website door:
- alle informatie aan je webdevelopper te bezorgen
- of door de token te installeren met een externe partij zoals Shopify of Google Tag Manager. Dit is trouwens de gemakkelijkste manier 😉.
Nu je weet wat je kan doen met de Pinterest tag, i Nu je weet wat je kan doen met de Pinterest tag, is het tijd om deze in te stellen en z'n werk te laten doen 🤩 Maar euh... #oedoededa nu juist? 🧐

No worries, I've got you covered ✌️ Ik gids je stap voor stap door het installeren van de pixel in de afbeeldingen hierboven. 

Save deze post tussen je favorieten 🧡 om snel de stappen terug te vinden wanneer je er klaar voor bent.
Aha, als je dacht te ontsnappen aan pixels op Pint Aha, als je dacht te ontsnappen aan pixels op Pinterest, moet ik je teleurstellen 🤭

Net zoals op Meta heeft ook dit platform een stukje code ter beschikking: de Pinterest tag. Het is dus opnieuw één van de eerste dingen die je moet goed zetten wanneer je jouw Pinterest Business Manager instelt.

Maar euh 🤔, wat is dat nu weer? Ik vertel het graag hierboven 👆.

P.S.: in de volgende post vertel ik je graag hoe je de Pinterest tag installeert. Dus stay tuned 🙌!
Hoi hoi!🙋‍♀️ Een nieuw gezicht bij Social Hoi hoi!🙋‍♀️ Een nieuw gezicht bij SocialAds.be! 

Ik ben Thalia 👩🏼 en werk al sinds 2018 bij het social media agency, Forever After, van Sara. Het voorbije jaar werkte ik achter de schermen al mee bij het ontwikkelen van de content hier en op de website. Maar nu is het tijd om zelf even op de voorgrond te treden, want de komende weken dompel ik jullie verder onder in de wondere wereld van het adverteren op Pinterest. Hopelijk vonden jullie het de voorbije maand al interessant! 👀

Nieuwsgierig zoals ik ben 🙈 - komt mijn diploma journalistiek toch nog van pas - heb ik in de loop der jaren geëxperimenteerd met adverteren op Pinterest. Een kanaal met heel wat mogelijkheden, maar jammer genoeg eentje die nog vaak wordt vergeten wanneer het aankomt op adverteren op sociale media. En daarom is het platform misschien wel de missing link om je doelgroepen te bereiken. Ik kan alvast niet wachten om jou te leren hoe je zelf resultaat kan halen met campagnes op Pinterest!

Nice to know over mij:
👶 fiere mama van Lotte
🍰 zoetebek
🐝 bezige bij
🧡 voor copy

•
• 

Ik kijk er naar uit om jou ook te leren kennen dus laat gerust een reactie onder deze post als je vragen hebt (of als je je gewoon wil voorstellen) 🥰 Ohja, en om het met de woorden van @saravdv te zeggen: "Het wordt plezant en leerrijk, beloofd!✌️"
Heb je ‘t laatste nieuws in social media land al Heb je ‘t laatste nieuws in social media land al gehoord? 👀 

Nee, niet dat Facebook en Instagram enkele uren plat lag afgelopen dinsdag maar de internetregels die de Europese Unie oplegt vanaf 7 maart.

Maar wat is die nieuwe wet nu precies? 🤔
👉🏼 Vanaf vandaag treedt de Verordening digitale markten in of beter bekend als DMA (Digital Market Act). Dankzij deze wet krijgen bedrijven die zo groot zijn dat te veel controle hebben over het internet extra regels opgelegd. Dat zijn op dit moment o.a. Alphabet (Google), Amazon, Apple, ByteDance (TikTok), Meta en Microsoft.

Er zijn heel wat regels het leven ingeroepen dankzij het DMA, ook enkele die wellicht invloed zullen hebben op je advertenties op sociale media. Maar welke zijn dat nu? Ik zet ze hierboven 👆 alvast op een rijtje (swipe gerust door de afbeeldingen).
🤔 "Maar Sara, ik heb een klein en lokaal bedrij 🤔 "Maar Sara, ik heb een klein en lokaal bedrijfje. Is Pinterest dan wel interessant voor mij?"

Jep! 🤩 Want op Pinterest maakt het niet uit hoe groot je bedrijf is. Dit is dé plek waar je jouw doelgroep kan vinden en hen kan inspireren tot hun volgende aankoop, voor je concurrenten dat doen.

Door te adverteren op dit visueel platform kan je jouw boodschap een extra boost geven. ☝️ Hierboven geef ik enkele extra tips zodat je het beste uit Pinterest haalt voor jouw bedrijf.
Begin deze maand vertelde ik dat Pinterest vooral Begin deze maand vertelde ik dat Pinterest vooral gebruikt wordt door gebruikers om inspiratie op te doen ☁️. Denk maar aan het ontdekken van nieuwe recepten, dromen over een nieuw interieur of outfits.

👉🏼 Het platform is dan ook het ideale medium om jouw producten of diensten onder de aandacht te brengen. Maar waarom zijn Pinterest en e-commerce zo'n perfecte match? 🧡

1️⃣ Dankzij Productpins kan je jouw producten direct op Pinterest presenteren. Gebruikers kunnen prijzen bekijken, items opslaan voor later en rechtstreeks doorklikken naar je webshop.
2️⃣ Pinterest is een virtueel winkelcentrum waar je doelgroep kan bladeren, vergelijken en zijn favoriete items ontdekt. Van mode en interieur tot hobby's en technologie: je vindt het hier allemaal!
3️⃣ Met gerichte advertenties en geoptimaliseerde productpresentatie kan je jouw online verkopen verhogen. Pinners zijn vaak actief op zoek naar specifieke producten, waardoor ze een waardevolle doelgroep vormen voor de e-commerce.
🙋‍♀️ Hoe grijp je de aandacht van je doel 🙋‍♀️ Hoe grijp je de aandacht van je doelgroep op Pinterest? 

✋ Stopping power ✋ is hier enorm belangrijk, want het is een visueel platform. Dus neem je tijd om aandacht te besteden aan het opmaken van mooie advertenties. Maar waar moet je allemaal rekening mee houden?

🧡 Hou je consistent aan de branding van je merk. Op die manier creëer je herkenbaarheid en versterk je de merkidentiteit. Speel ook met het gebruik van je logo.
🧡 Kies kleuren die opvallen in de Pinterest-feed. Felle en levendige kleuren trekken de aandacht en moedigen gebruikers aan om verder te kijken.
🧡 Als je tekst toevoegt aan je visuals, kies dan voor een duidelijk leesbaar lettertype én hou de tekst beknopt.
🧡 Gebruik een sterke visuele hiërarchie door belangrijke elementen op strategische plaatsen te zetten. Hierdoor valt je kernboodschap meer op.
🧡 Toon je producten op aantrekkelijke manier door bv. lifestyle beelden te gebruiken.
🧡 Optimaliseer je advertenties voor mobiel gebruik, want de meeste Pinners gebruiken de app.
🧡 Pas je advertenties aan op het seizoen of de tijd van het jaar.
🧡 Zorg voor een duidelijke call-to-action om je doelgroep aan te moedigen verder actie te ondernemen.
🧡 Speel met de verschillende advertentiemogelijkheden dat Pinterest aanbiedt: carousels, collecties of een video advertentie.
🧡 Scherpe, heldere beelden trekken meer aandacht.

Tot slot: test verschillende visuele elementen in je campagne en analyseer de prestaties om te ontdekken wat het beste werkt voor jouw doelgroep.
Goesting gekregen om inn Pinterest Advertising te Goesting gekregen om inn Pinterest Advertising te vliegen? 🚀 Dan moet je nog even nadenken welke formats je het best gebruikt. 

📣 Spoiler alert: ook op Pinterest bestaat er geen holy grail die jou met 100% garantie een succesvolle advertentie oplevert.
Mijn advies? Mix en match verschillende formats - zeker omdat er 2 generaties actief zijn op Pinterest. 

Welke type advertenties kan je inzetten?
📍 Met Promoted Pins kan je jouw bereik vergroten, interactie met je merk stimuleren en gebruikers rechtstreeks naar je website leiden.
🎥 Ook video doet het goed op Pinterest. Met Promoted Video Pins trek je de aandacht van je doelgroep en kan je hen makkelijk betrekken bij je merk.
🔄 Waarom één afbeelding tonen als je een verhaal kunt vertellen? Met carrousel-advertenties kun je meerdere foto's of producten presenteren in één boeiende pin. Swipe naar succes.

Om het je nog wat gemakkelijker te maken heb ik de juiste formaten verzameld in de afbeelding bovenaan. Swipe en bewaar ze voor later ✌️.
"In de vorige post had ik het over hoe je het best "In de vorige post had ik het over hoe je het best je doelgroepen kan samenstellen op Pinterest. Als je de voorbije maanden goed gevolgd hebt 😉, weet je dat ik het dan eigenlijk over koude doelgroepen had. Ter opfrissing: dat zijn personen die jouw product of dienst nog niet kennen.

"Maar wat met de warme doelgroepen dan, Sara?"

Die kan je net als op Meta ook samenstellen op basis van:
🧡 interactie
🧡 websitebezoekers
🧡 klantenlijsten

En ja, je kan ook hier lookalikes van maken 🤗. Maar #oedoededa , die warme doelgroepen aanmaken op Pinterest? In deze handige checklist 👆 (swipe om alle afbeeldingen te zien), leid ik je stap per stap door de het proces.

Handig, he? Save deze post dus zeker voor later.
Dacht je bij de vorige post: YES, da's volledig mi Dacht je bij de vorige post: YES, da's volledig mijn doelgroep? 🤩

Dan heb ik nog méér goed nieuws. Want net als op Meta kan je ook op Pinterest gebruikmaken van een nauwkeurige targetingstrategie. Maar hoe pak je dat aan? 🤔

🌍 Personaliseer je doelgroep op basis van leeftijd, geslacht en locatie.
🎨 Duik vervolgens verder in de leefwereld van interesses van jouw potentiële doelgroep. Door jouw merk met de passies van je doelgroep te verbinden, raak je de juiste snaar.
🔍 Optimaliseer je campagne met de juiste zoekwoorden. Denk als jouw doelgroep en zorg ervoor dat jouw advertenties opduiken wanneer ze actief op zoek zijn.

👉🏼 Daarnaast maak je best verschillende persona aan zodat je jouw campagne gerichter kan optimaliseren.
First things first: moet je als ondernemer echt ad First things first: moet je als ondernemer echt adverteren op Pinterest?

Nope 🤷‍♀️.

Of toch niet als jouw doelgroep niet aanwezig is op dit platform. Daarom is het in de eerste plaats belangrijk om te begrijpen wie actief is op Pinterest én waarom. Pas dan kan jij een goede targetingstrategie op poten zetten voor je eerste Pin Campagne.
 
Hoe zien de actieve gebruikers eruit?
🧡 De meeste Pinners zijn geboren tussen 1981 en 2015. Dat betekent dat je maar liefst 2 generaties kan bereiken op dit platform. WIN-WIN!
🧡 De gebruikers zijn voornamelijk vrouwelijk. P.S. voor de mannen: waar denk je dat wij onze briljante ideëen voor klusjes in huis vandaan halen? 😉
🧡 Geen doomscrolling op dit platform! De gebruikers gaan gericht op zoek naar ideeën om nieuwe dingen uit te proberen. Dat betekent dat de kliks en de saved pins kwalitatief zijn.
Ha, februari! De maand van de liefde ❤️ Daarom Ha, februari! De maand van de liefde ❤️ Daarom heb ik het de komende over een social medium platform waarop ik ùr-en kan scrollen en waar ik stiekem ook mijn hart aan ben verloren: Pinterest Advertising.

Je kent het concept wel: je pint online je grootste inspiratie vast op verschillende moodboards. Ideaal om nieuwe recepten, outfits en producten te ontdekken. Pinterest is dan ook vooral een visueel platform en daarom kan het voor jou een krachtig medium zijn om je producten of diensten extra onder de aandacht te brengen. Door ook te adverteren op dit platform kan je jouw bereik vergroten én jouw doelgroep op een andere manier bereiken.

De voordelen van Pinterest Advertising:
🧡 Gebruikers komen naar Pinterest om ideeën op te doen, projecten te plannen en nieuwe producten te ontdekken. Via ads kan je als merk deel uitmaken van dit inspirerende proces.
🧡 Je kan je ads richten op specifieke demografische gegevens, interesses en zoektermen. Dit vergroot de kans dat jouw boodschap wordt gezien door de juiste doelgroep.
🧡 Je kan op een directe manier mensen naar je website sturen en conversies stimuleren. Met geoptimaliseerde pins kan je gebruikers eenvoudig doorverwijzen naar productpagina's of andere relevante inhoud.
🧡 Dankzij de analysetools weet je in één oogopslag welke pins effectief zijn en welke je nog moet optimaliseren.
Mocht je nog een reden nodig hebben om in 2024 éc Mocht je nog een reden nodig hebben om in 2024 écht te starten met die advertenties 😉.
't Is zondag maar het is ook #dataprivacyday 🔐 't Is zondag maar het is ook #dataprivacyday 🔐

Dé perfecte dag om je eraan te herinneren je tweestapsverificatie aan te zetten:
- op persoonlijk niveau van je Facebook- en Instagramprofiel
- in je Meta Business Manager

Ik hoor je denken: zoveel gedoe en waarom? 🤔

Wél, tweestapsverificatie is eigenlijk een extra beschermlaagje dat je toevoegt aan je account. Op die manier bescherm je jouw gegevens en accounts beter tegen hackers. 

Dus twijfel niet en schiet vandaag nog in actie om je account extra te beschermen tegen hackers.
Wat koffie écht betekent voor mij 🙈 Wat koffie écht betekent voor mij 🙈
Meer laden Volg op Instagram

  • Volgen
  • Volgen
  • Volgen

©2023 Forever After | Privacy Policy

Designed with a smile

Beheer cookie toestemming
Wij gebruiken technologieën zoals cookies om informatie over uw apparaat op te slaan en/of te raadplegen. We doen dit met als doel om de beste ervaring te bieden en om gepersonaliseerde advertenties te tonen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze website verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een website of over verschillende websites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
Beheer opties Beheer diensten Beheer {vendor_count} leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Bekijk voorkeuren
{title} {title} {title}